Bergaskolans föräldraföreningen söker fler aktiva föräldrar

Berga föräldraförening arrangerar Bergadagen för att skapa utrymme för umgänge och lek, samt att samla in pengar till klassaktiviteter. Dessutom bjuder föreningen alla elever på glass i början av höstterminen och eleverna i avgångsklasserna på en ros. Nu behöver föreningen fler föräldrar som vill vara aktiva i föreningen!

Berga föräldraförening

På Bergaskolan finns Berga föräldraförening. De ordnar den årliga Bergadagen för alla elever och föräldrar på skolan. Oftast sker detta under höstterminen. Syftet är att tillsammans under två timmar få umgås och leka, samtidigt som pengar samlas in till något extra för skolbarnen. Vad pengarna går till beslutas i samråd med skolans rektor och lärare.

Alla skolans klasser är engagerade i Bergadagen. Föräldraföreningens uppgift är att samordna, boka datum, ge info till klassföräldrar och hjälpa till under själva evenemanget. Alla instruktioner för dagen och uppgifter för respektive klass finns utförligt beskrivet. Det är klassföräldrarna i respektive klass som är ansvariga för klassens engagemang.

Vi behöver dock bli fler föräldrar som vill vara med i föreningen, bland annat för att kunna driva Bergadagen vidare. Vi ordnar även och finansierar de traditionsenliga rosorna till avgångsklasserna.

Vid intresse

Är du intresserad av att veta mer hör gärna av dig till:
Susanna Eriksson Dahlberg
susanna.eriksson@scoopitmedia.se

Ulrika Jansson
ulrika@klintberg.se

Läs gärna ytterligare information om Bergaskolans föräldraförening.

30 april 2024